Terveisiä Riyadhista!

Päästiin lähtemään 1.1.2015

Hain meidän passit Saudi Arabian lähetystöstä Helsingistä ke 31.12 aamupäivällä. Ajelin töihin, jos siis saisimme liput kohtuu hintaan, niin lähtö olisi jo seuraavana päivänä.. Ja mulla oli vielä vaikka mitä tekemistä! Mies soitti viiden aikaan että alkakaa pakata, saimme liput huomiselle!

Mulla meni töissä klo 21 saakka, sain siis ihastella jo työpaikan ikkunoista rakettien pauketta. Kotiin päästyäni, lattialla odotti 5 tyhjää matkalaukkua, ei siis muutakuin äkkiä miettimään mitähän kannattaisi ottaa mukaan.. Välillä ammuttiin raketteja ja välillä kasattiin vaatteita ja leluja laukkuihin. Saatiin kuitenkin laukut pakattua ennen vuoden vaihtumista! Sitten nukkumaan ja odottamaan seuraavaa päivää!

Henri löysi heti mieluisia elokuvia katsottavaksi

Lensimme ensin Helsingistä Istanbuliin, jossa vaihdoimme konetta parin tunnin odottelun jälkeen. Lento Istanbulista Riyadhiin lähti illalla. Ennen koneen lähtöä tuli videoista ja kaiuttimista pitkä rukous, joka oli meille Saudeihin ensi kertaa matkustaville hieman outoa!
Kone oli ihan täynnä, suurin osa oli Saudi Arabialaisia miehiä, pitkissä valkoisissa kaavuissaan. Myös muutama perhe oli mukana, naiset olivat länsimaalaisia, miehet Saudeista. Koneeseen noustessa suurinosa naisista oli pukeutuneet kuten me, muutamat naiset kävivät laittamassa Abayan lentokentän odotustilaan naistenhuoneessa.
Koneen laskeutuessa Riyadhiin, olivat kaikki naiset pukeneet päällensä mustan Abayan, myös minä.. Lapsia se vähän huvitti..

Pääsimme nopeasti passintarkastukseen, koko perhe yhdessä. Sekä myös laukut tulivat nopeasti, näin matkamme kohti uutta kotia pääsi alkamaan autonkuljettajamme noudettua meidät.

Oli jo yö, joten kauheasti ei näkynyt mitään ihmeellistä, valoja ja teitä. Tosin oli torstai-ilta, ja Saudeilla on perjantai vapaata, niin tien vierellä hiekalla näkyi nuotioita, jonne ihmiset olivat kerääntyneet viettämään iltaa autojensa ympäröimänä.

Pääsimme hyvin perille tulevaan kotiimme. Pari tuntia meni ihmettelyssä, ennenkuin kukaan meistä pääsi nukkumaan..

Lapset jäivät aamulla nukkumaan, kun me Arin kanssa lähdettiin compoundin ravintolaan aamiaiselle. Aurinko paistoi ja lämmintä oli n. 25 astetta. Elämä nyt, tuntuu aika kivalle!